Pressemeddelelse: Nyt PLM samarbejde

Nyt stort PLM samarbejde i Norden

Fra 1. januar 2022 etablerer danske Nordcad Systems A/S og svenske eBOM AB en ny fælles virksomhed under navnet eBOM by Nordcad AB, som er udnævnt som hoveddistributør af PLM software fra Highstage A/S i Danmark.

Alle tre parter er i dag essentielle spillere på det nordiske softwaremarked, og har allerede etableret stærke samarbejder med hinanden. Dette nye samarbejde vil give endnu større muligheder for virksomheder og organisationer, der ønsker at opnå succes med Product Lifecycle Management.

eBOM AB – PLM ekspert

“Vi er ekstremt glade for at træde ind i dette partnerskab med Nordcad og udvide vores ekspertise indenfor Product Lifecycle Management til endnu flere kunder i Norden,” siger Daniel Nihlén, CEO og grundlægger af eBOM.

Han fortæller videre: “Vores langvarige forhold og success med Nordcad, gør os i stand til at udvide vores salg og services af PLM i Norden. Som ét samlet team vil vores løsninger hjælpe kunderne, hvoraf de fleste laver high-tech produkter, med at udvikle og lancere nye produkter hurtigere, og med bedre kvalitet og færre problemer.”

Omkring produktet og udvikleren Highstage PLM, siger Daniel: “Highstage platformen for PLM og QMS muliggør enkle processer, nemt samarbejde og sammenkoblede systemer på tværs af hele organisationen. Vi glæder os til at demonstrere det unikke Highstage miljø, hvor det er muligt at skræddersy en løsning til hver enkelt kunde. Highstage tilbyder skalérbare cloud-løsninger, som strømliner alle processer omkring et produkt og dets livscyklus for hightech og medtech virksomheder.

Nordcad Systems A/S – ECAD og PLM distributør

Nordcad Systems A/S har gennem de seneste år været på en spændende rejse, hvor der er kommet mange nye software løsninger til kataloget, samt mange nye medarbejdere på tværs af Norden. Der er stor efterspørgsel på PLM løsninger i branchen, som løser virksomheders udfordringer med håndtering af dokumenter, komponenter og interne processer.

“I Nordcad er vi meget glade for dette nye partnerskab, og også over at kunne byde velkommen til tre yderst kvalificerede kollegaer fra eBOM. Alle tre har flere års erfaring med PLM systemer, og vil bidrage til at vi kan vækste den del af vores forretning, som vi flere år har set stort potentiale i”, siger Arvid Thorndahl, CEO i Nordcad.

Han tilføjer; “Vi ser frem til at præsentere vores PLM løsninger overfor eksisterende kunder samt nye kunder, der har behov for en løsning, der kan hjælpe dem at få bedre styr på deres dokumenter, komponenter og processer.”

Highstage A/S – PLM udvikler

Highstage A/S er rigtig glade for at have fået eBOM by Nordcad som ny partner. De bringer store mængder af industriel erfaring, PLM kompetencer, og markedsindsigt til samarbejdet. Det nye partnerskab vil bringe Highstage endnu tættere på kunderne på tværs af Norden, og løfte niveauet for Highstage kompetencerne i markedet.

“Det har været en fantastisk bekræftelse af vores filosofi og af Highstage PLM, at se hvordan eBOM by Nordcad med entusiasme har taget imod vores produkt. Vi glæder os til at se dette samarbejde blomstre”, siger Per Reidar Ørke, CEO i Highstage.

Daniel Nihlén, CEO, eBOM by Nordcad AB – daniel@ebomnordcad.com +46 704 868 985
Arvid Thorndahl, CEO, Nordcad Systems A/S – at@nordcad.dk +45 96 31 56 90
Per Reidar Ørke, CEO, Highstage A/S – per.reidar.orke@highstage.dk +47 909 76 415